Katkıda bulunanlar

Tabelacı mı olacaksın sen(!)

    -Hangi bölümde okuyorsun yavrum?
     -Reklamcılık Bölümü'nde amca.
     -Üniversite sınavına tekrar girecek misin? Neden öğretmenliği yazmadın?
     -Yok amca geçti o. Ben seviyorum bu bölümü. Reklamcı olurum artık.
     -Gir sen gir, bir daha gir. Öğretmeliği yazarsın.
     -...

      Halk arasında "reklamcı"ya nasıl bir anlam yüklenmiştir? O sevilen midir, korkulan mıdır, yoksa nefret edilen midir? Hedef kitlesi ve işvereni olan reklamverenler için reklamcı nedir?
İnternetten derlenmiş birkaç "reklamcı" tanımı:
-Bağlantı kurabilen, bu bağlantılarla bağlantı kurdurabilen, bunları yaparken de hayatla bağlantısını koparmayan insan.
-Sokaktan çevirin insanları herkesin bir reklam fikri vardır. Reklamcı ise farklı fikirleri olan, bu fikirleri markayla birleştiren, markaya değer katan ve satışları artıran insandır.
-Tüm faaliyetlerini gözlemlediğinizde bu adam deli dediğiniz insandır.
-Bazen de; karşılıksız çekleri ve büyük hayalleri olan kişidir reklamcı.
-Reklamcılar iletişim uzmanlarıdır. Onlar da kendi aralarında reklam yazarı, strateji planlamacı, grafik tasarımcı, müşteri temsilcisi, sanat yönetmeni gibi çeşitli uzmanlıklara ayrılırlar.
Gerçekten işine hakim, kültürlü, bilgili, marka yönetimi konusunda yetkin, yaratıcı, alçakgönüllü, iyi niyetli, adam gibi adam olanı az bulunur, çok değerlidirler.
-İmge oyuncusudur.
-Risk almayı mantıklı kılabilendir.
-Vahşi ormandaki meyvelerle değil, ormandaki gömülü hazineyle ilgilenenlerdir.
-Ajansta düşünen, saat 18.30’a gelse de evime gitsem diyen, 18.30'da arabasında düşünmeye devam eden, evine geldiğinde yemek söyleyen, yemeği beklerken düşünen, yemek geldiğinde yerken düşünen, yoruldum ah bir uyusam diyen, yatağında düşünen ve sonunda rüyasında aradığını gören kişidir.
-Hayatın kıyısında köşesinde değil de, tam ortasında yaşayan, yaşam birimidir.
-Bireyleri birey olarak değil, bir grubun mensubu olarak gören, parayla aldatılmış canlıdır.
-Kapitalist düzenin rahibidir.
-Hiçbir zaman gerçekten olamayandır.
-Şu üç maddeyi söyleyendir:
1.Türkiye’de reklamveren çok ucuzcu.
2.Daha yolun başındayız. Yapmamız gereken çok şey var.
3.X marka bile bunu yaparsa, yuh artık!
...
Bir reklamcı ne yapar, nasıl yapar, ne için yapar?
Reklam; insanları gönüllü olarak belirli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne, bir hizmete, düşünce ya da kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumları değiştirmelerinin veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan iletişim araçlarından, yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve ücret karşılığında oluşturulduğu belli olan duyurudur.
Reklamcı ise; reklamın üretilmesinden sunulmasına kadar olan tüm süreç boyunca farklı pozisyonlarda görev alan (fotoğrafçılık, grafik resim, sosyal yapı analizleri, tanıtım, metin yazarlığı, radyo- televizyon, medya planlama, grafik tasarım, piyasa araştırması, reklam kampanyaları, reklam filmi yapım ve yönetimi, kamuoyu araştırmaları) ürünü, hizmeti ya da düşünceyi kurumun amaçları doğrultusunda tanıtmaya çalışan kişilerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder